Paasmaandag - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Paasmaandag - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Paasmaandag

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

02 April 2013 | Nieuw Zeeland, Te Horo

Maandag 01 april 2013
Is het al weer april ? Wat zijn wij toch lang weg , heerlijk . Gisteren zagen wij een paashaas van sneeuw in Holland, hier was het gisteren 28 graden en heerlijke droge warmte.het land heeft dringend waternodig en alhier heeft het in vier maanden geen druppel geregend. Alle velden staan er dor en droog bij. De dieren moeten worden bijgevoerd. Voor de druivenoogst is het een zegen. De druiven worden super vol met suiker. Eerst een heerlijk paasontbijt , verzorgd door H en N met scrambled eggs, yoghurt, orangejuice enz. Vandaag lukte het nu wel om een artgallery te bezoeken en wel de gemeente gallery in Hastings . Leuke tentoonstelling over een tocht van 9 kunstenaars met een schip van de marine naar afgelegen eilanden . Schilderijen, tekeningen, etsen, video en foto's , erg aardig. Ik bewonderde een boek met foto's van mooie lampen en ligmeubelen van truebridge. Na afloop waren wij wat in dubio hoe het verder moest en de i-site (VVV) moest uitkomst brengen. Er was een
fietsverhuurder open en er waren enkele niet zo lange tochten te vinden op de kaart. Lachen bij de fietsverhuurder met hond. Fietsen citymountainbikes passen, banden oppompen, helm op, lichtgevend shirtje aan flesjes water mee, oh ja neemt u ook nog wat appels van mij mee , gisteren geplukt. Wij op weg eerst langs de autoweg , maar na 5 km een keurig fietspad over een dijk langs de rivier. Waren we net even op weg wilde lineke een foto maken van bomen vol appels, pakte zij zomaar in een zwembad in haarfietstas , had philip de dop van het waterflesje niet goed dichtgedaan. alles kletsnat , maar gelukkig geen blijvende schade. ook haar telefoon bleek het gewoon te doen. Na een tijdje begon er wel wat honger op te komen en op de kaart waren er diverse wineries te vinden . Echter Te Mata had alleen m aar een proeverij, Black Barn was gesloten, eetcafe tuki tuki zat helemaal vol, en de laatste strohalm Craggy Range was ook gesloten. Nou dan maar lunch met appels en mueslirepen , weggespoeld met water uit een flesje. We staken de rivier en direct na de brug ging het steil omhoog. Dus nu een bergetappe van de tweede categorie omhoog omlaag en alleen maar bochten. Rust vonden wij later toen we een zijweg ontdekten die bij de rivier uitkwam even met de voeten en benen in het heldere frisse water. Verder terug ging het soepel over de dijk en laatste stuk naast de weg. Iedereen blij weer in veilige haven te zijn. Op de klok bleek het toen 1600 uur te zijn, Hans helemaal blij , de verhuurder belde naar clearview en zij waren nog open tot 1700 uur. Snel op weg en aldaar op winery clearview was het inmiddels erg rustig bijna iedereen al naar huis. Een platter dat was het einde met vis vlees groenten reisjes brood dus van alles gedeeld met een beetje wijn erbij. Hans moest immers nog terugrijden . Heerlijk besluit van een gezellig Paasweekend , jammer dat er veel activiteiten expres gesloten waren, maar de natuur vergoedde alles. Om acht uur waren wij thuis. Net weer droog na regenbuien. Vroeg naar bed, doodmoe . Dikke kus c en p ,
Weer genoeg leesvoer ? Lieve Ingrid?

• 02 April 2013 - 09:15

Marleen:

Lieve Lieneke en Philip,

Wat een belevenissen, leuk hoor en ook die lekkere warmte!!! Geniet er nog veel van.
    Liefs, Marleen

• 02 April 2013 - 13:44

Tamara:

Zow we zijn weer bij, leuk!

• 02 April 2013 - 16:56

Margot:

Gelukkig hebben jullie nu de lang verwachte regen gehad, begrijp ik. Hoor veel over genuttigde wijn, maar weinig over malse lamskoteletjes.
    De tijd gaat toch wel snel, ook hier, voor je het weet ben je weer een jaartje ouder, he.
    Ik zit lekker beschut in zomeroutfit in de zon, helaas geen 28 gr.
    Geniet nog van jullie dagen down there.
    Xxx

• 02 April 2013 - 19:25

Ingrid & Jan:

Lief tweetal: èn of ik tevreden ben! Leuk weer over jullie"goden"reis te lezen en te kijken waar jullie op dit moment zijn.Hier al TWEE dagen de zon zien schijnen, wel koud, maar het geeft de burger weer moed .Het is hier inmiddels "zomertijd"en lekker lang licht!.Eind deze week lopen de temp op tot zo'n graad of 10(!) en wij staan te trappelen om de Kip reis klaar te maken, tenslotte willen wij de tweede week van mei op stap.
    Helmi ook weer thuis,maar ligt "blaffend"in bed evenals Betty en de rest van de reizigers begrijp ik. Wel een fantastische reis gehad en volop genoten.
    Geniet nog van de resterende weken ,
    Veel liefs,
    Ingrid & Jan.