Dinsdag rustdag - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Dinsdag rustdag - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Dinsdag rustdag

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

03 April 2013 | Nieuw Zeeland, Te Horo

Dinsdag was onze derde paasdag dus rustdag , H en N moesten werken en wij hadden geen activiteit gepland, d.w.z de was doen X 3 ,ophangen, afhalen,strijken. Het eten was ossobucco dus dat was veel voorbereiden , alvorens het in de slowcooker kon, weblog bijwerken, foto's verzamelen, en als laatste activiteit de twee oudere stieren ( 2 jaar ) van weide verplaatsen. Nienke deed het hek open waar zij stonden en Hans joeg ze eruit . Daarna liepen ze over de weg naar ons toe achtervolgd door H en N , al lopend en in de auto . Ze schoten van links naar rechts, luid aangemoedigd door koeien in de andere weiden. Wij (Lineke, Philip, 1 auto en twee stokken in elke hand stelden ons breed op om ze te begeleiden naar de weide rechts van ons. Eerst leken de stieren niet zo groot , maar toen ze dichterbij kwamen was het ineens heel anders. Toro,toro, en wij hadden geen vlag . Gelukkig waren zij banger voor ons dan wij voor hun en kozen zij de veilige weg en via het openstaande hek huppelden zij het weiland in. Al loeiend. Hèhè klus geklaard. Op naar de borrel ende ossobucco (dat was de vorige stier).
Meteen door naar woensdag 03 april.
Vroeg op, met Nienke naar wainakei om weer de trein te pakken naar wellington. Even nog eerst koffie en daarna zonder problemen aannemen in W. De wandeling van W naar de zee stond meteen aangegeven dus we liepen omhoog naar de botanic gardens, wel een beetje vreemd via enkele begraafplaatsen uit 1870 en zo maar goed we kwamen ter plaatse , bewonderden de rozen en de begoniahal en klommen omhoog naar de top , waar ook de kabelbaan uitkomt. Vandaar wegenkaart beneden en via diverse parken eindigden wij in te aro. Aldaar koffie met cake. Toen liepen wij terug naar de stad in en ondernamen nogmaals een bezoek aan te papa. Het weer sloeg om, het begon te regenen en wij hadden de 5e en de2e verdieping nog niet gehad. Dus nu weten wij alles van huidige NZ- kunst ,van aardbevingen en van vulkanen. Eg leuk. We lopen terug n aar het station en Hans haalde ons op in waikanae. Leuke dag. Dikke kus Lineke en Philip.

• 04 April 2013 - 18:25

Saskia Klap:

lieve schatten,

Wat een superverhalen allemaal......oh, oh, oh once in a lifetime echt schitterend en wat zal het weer wennen zijn om straks hier door Appie te lopen. Enige voordeel is dat nu het er eindelijk op gaat lijken dat het voorjaar eraan gaat komen. Van de tuin zullen jullie wel eem beetje schrikken denk ik want zelfs de forsythia staat nu nog niet in bloei, de knoppen staan wel op springen maar het is nog zo vreselijk koud geweest. Alle golfers onder ons zullen ook wel heel blij zijn met jullie komst want vooral de tiende hole is heel stil zonder jullie en ja er zijn wel meer pensionados die over de wereld zwerven dus ben benieuwd naar de komende samenstellingen. Op de Mozartlaan verder veel naar wens. De huizenmarkt lijkt iets aan te treekken en ik ben zakelijk veheugd door de toekening van de minister vanVWS van maar liefst 30 miljoen euro voor het deltaplan Dementie dus gaan we samen met de VU en andere partijen op zoek naar wetenschappelijke ondebouwing van deze afschuweliijke ziekte. We zijn dus weer een aantal jaar onder de pannen hiermee en voor ons een belangrijk dossier.
    Het is hier nu bijna 18.30u en ga eens even achter de pannen. Jammer dat jij dat niet meer voor me doet LIEN maar voor mij een goed teken.
    Dikke kus ook van WFK

• 04 April 2013 - 19:36

Alwienverscheure:

lieve twee,lekker bezig zo te horen.
    Als jullie deze kant op komen,neem wat warmte mee!!!!!!
    Gisteren liepen we door Leiden met Betty,mooi weer maar ijskoud,het buiten zijn hielden we maar 3 uur vol.
    Erg leuk lunchconcertje in de uni,waar we onverwachts langs liepen op weg naar de hortus.
    Omdat we niet naar de Keukenhof zijn geweest,ivm t gebrek aan bloeiende bloemen wilde we naar een tulpententoonstelling in de hortus.
    We hebben erg gelachen want t waren 8 kruiwagens met tulpen,t blijft behelpen in de kou.
    We zagen de fotos van Betty en Helmi van de bootreis,ze hebben t erg goed gehad en vanaf Wenen veel sneeuwfotos.
    Hier met Betty erg gezellig gehad,veel oude en nieuwe verhalen en samen veel met Bram gelopen.
    Morgen familie diner,gado gado en rundvlees smoor.
    Wij dob,dob,dob.
    Veel groetjes van ons allen liefs lex en alwien