Paaszondag - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Paaszondag - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Paaszondag

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

02 April 2013 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Zondag 31 maart 2013
Koen is vandaag jarig en wordt 13 jaar.
Wij stonden redelijk vroeg op , want we moesten op tijd zijn voor de Farmers Market in Hastings. Dat was weer een unieke gebeurtenis met veel kramen in een groot park . Allemaal lokale producten en erg lekker . Fruit , reisjes van fruit en groenten, kaas, vis, varkens en rundvlees, taartjes van chocolade, wijn , olijfolie. Nadat we in de rij gestaan hadden om koffie (flat White) te bemachtigen , konden we gelukkig net een tafeltje met 4 stoelen vinden om te ontbijten met paasbrood en kaasbroodjes. Heerlijk. Toen maakten we nog een rondgang langs alle kramen en zagen zeer aparte figuren op de markt rondlopen , zoals veel dames in charlestonoutfit, begeleid door heren met petten en hoeden en zij reden in autorallye Mazda mx 5. Vervolgens togen wij naar Blackberry Barn een fraaie winery op een aantal heuvels, die zelfs een amphitheater gebouwd hadden voor optredens. Die middag was het te warm voor het theater, dus wij zegen neer in onder de bomen bij een ander theater waar een dj loungemuziek bracht. Op zich leuk, maar niet voor uren dus na een slokje wijn en een uurtje luisteren togen wij weer op pad, nu naar de kust , naar Ocean Beach. Een haren (voor die nog haren heeft) rijzende weg ,smal , steil , en zonder afzetting, loodrechte afgrond, helft van de weg al naar beneden gevallen . Maar goed we parkeerden gewoon op het strand tussen de duinen en vonden een plekje uit de wind tussen het duingras. Eerst zwemmen nou ja omgegooid worden door de pacificgolven , heel erg felle onderstroom dus echt zwemmen was er niet bij , maar het was heerlijk water en een leuke sport. Daarna een late lunch , het was inmiddels een uur of vier op het strand met heel veel lekkers. De zon ging onder achter de hoge bergrug , een uitloper van te Mata piek, en wij pakten onze spullen om af te reizen naar ons domein in H., alwaar wij na douchen met een rustige kaas en wijnavond de dag besloten. Dikke kus c en p