Paaszaterdag - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Paaszaterdag - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Paaszaterdag

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

02 April 2013 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Zaterdag 30 03 2013
Normale winkels weer open dus ontbijt in het café bij een lokale craftmarktje ook leuk , Lineke kon een uiltje van staal gemaakt niet laten staan dus dat komt bij de overbagage. Wel heel erg leuk. Helaas waren er op zaterdag ook geen artgalleries open en om 1200 uur moesten wij ons melden voor de tour naar de gannetkolonie. Die zitten op een rotspunt en zijn toegankelijk alleen bij eb. Waarom dat nou precies was werd snel duidelijk toen om precies half een vier tractoren het terrein opreden met twee wagens achter elke tractor. Op de wagen een kussenzitje en aan de zijkant een rail om je voeten op te zetten. Na wat uitleg en altijd safety instructies gingen wij op pad . Het begin was simpel over zand hobbelend achter de tractor , maar daarna werd het hobbelig toen wij over rotsen gingen en sommige keien waren erg hoog. Gelukkig was de tractor sterker en trok ons er rustig overheen. Onderweg kreeg wij ook nog geologie uitleg en wij bewonderden de verschuivingen van aardlagen tgv aardbevingen en vulkaanuitbarstingen. De rotsen waren immers huizenhoog en loodrecht omhoog. Aan het einde van de rit waren de gannets pas zichtbaar na het steil omhooglopende voetpad , gelukkig maar 20 min durend. Het stikte van de vogels en wij namen prachtige foto's . Natuur is wreed , want wij zagen ook enkele dode jonkies en uitgehongerde jonkies. Waar was de moeder? Meegebrachte lunch verorberd en daarna weer terug over hetzelfde strand vlak voordat de vloed opkwam .superverrassing aan het einde van de tocht want H en N hadden net gezien hoe een visser ( in zee vanaf het strand) een stingray gevangen had. Na verwijderen van de haak lag hij op het strand nog uit te puffen maar na enkele golven die hem optilden ging hij weer aan het zwemmen en verdween hij uit het zicht. Zou hij het halen ? Terug naar huis en douchen en aankleden voor het diner op de winery Craggy Range. Nou dat zag er van buiten fantastisch uit met tafeltjes buiten onder de parasol. Maar het werd een beetje fris dus na de borrel togen wij naar binnen voor een heerlijke maaltijd van vis en eend , omspoeld door wat wijn. Prachtige avond. Geen nightcap begrijpt u wel. Dikke kus c en p