Pasen - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

02 April 2013 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Vrijdag 290313 . Het Paasweekend was aangebroken, winkels gesloten op goede vrijdag en paaszondag . Heel veel drukte eromheen en ook wij gingen net als alle andere kiwi's op pad. Om 1030 uur vertrokken. De ergste drukte was al voorbij staken we het land over naar het noordoosten door een gorge in een bergrug naar Hawke's Bay. Dit is een wijnmekka , en dat is goed te merken ook. Heel veel wineries langs de weg ernaartoe. En ook heel veel fruit appels peren nashies ( appel+peer) pruimen. Eerst koffie in Havelock North , ons verblijf en daarna kwartier maken in onze B and B, self contained huisje two bedroom. We zochten artgalleries , maar ze waren gesloten op goede vrijdag. Dus toen een wandeling in en rond Napier, een heerlijk art decostadje. Aan de haven vonden we de enige caferestaurant , dat open was , en de bediening maakthet ons erg duidelijk dat de borrel gevolgd moest worden door eten. Zonder eten te bestellen geen drank. Enfin later werd dit bevel wat afgezwakt en we zaten heerlijk in de zon aan de boulevard aan de haven en genoten van seafood, beefmeat and some glaasjes of wine. Omdat het eten zo vroeg begon, werd de nightcap in ons domain iets langer. Dikke kus Lineke en Philip