Wellington - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

26 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Te Horo

Dinsdag 26 maart
Een staddag gepland en om de parkeerkosten te drukken besloten we met de trein te gaan. Dat hebben we geweten. Dus vroeg op en met de auto naar Waikanae. Aldaar in een zijstraat geparkeerd, naar de trein gelopen en kaartjes door de trein gekocht. De verkoopster had alle tijd, je begrijpt my dear my love en we konden wel 20 keer in-en uitstappen onderweg.goed, de trein vertrok op tijd , 1 uur rijden naar wellington en we waren in de grote stad. Lekker rondgelopen, koffie op een terras in de zon uit de frisse wind en langs de waterfront , met tot café ,bar, r estaurant verbouwde wharehouses kwamen we aan bij TE PAPA , een indrukwekkend mooi museum, toegang gratis, en we kozen voor de 4e verdieping, waar heel veel uitleg was over de eerste bewoners van dit land, de maori. Na 2uur hadden we het wel gezien en we lunchten buiten ook weer in de zon op een terras aan de haven. Heerlijk,daarna maakten we een wandeling langs de winkelstraten. niets gekocht. Verder heel veel kantoorgebouwen in het centrum. Goed , toen terug. Onze trein leek geen vertrekperron te hebben , maar na navraag bleek dat hij wel ging , maar tot halverwege vanwege een brandje langs de spoorbaan.Dus we konden wel mee, maar inderdaad in Poirua stopte de overvolle trein en het ging verder met bussen.Drie stations verder in Paekakiriki konden wij wachten op een trein uit W,die ons dan weer naar Waikanae bracht. H en N hadden andere

bezigheden, dus wij aten aan de waterkant in Waikanebeach. Na nog een nightcap te hebben genomen met hun sliepen we als roosjes. Dikke kus philip