Naar Golden Bay - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Naar Golden Bay - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Naar Golden Bay

Door: philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

20 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Dinsdag 19 maart
De lucht lijkt opgeklaard en onder een zonnetje tussen wolken gaan we op weg naar Golden Bay. Nou dat belooft wat. Eerst nog een klein colletje Takaka Hill en we zijn in het volgende stuk . Lekkere koffie met home-made carrottcake in Takaka en dan naar collingwood aan de baai. Helaas het weer is veranderd koud, naar, regen en helemaal geen golden bay weer, ook geen boulevard of zoiets dus dat viel tegen. Gauw omgedraaid en dezelde weg terug naar Motueka, boodschappen bij de countdown, koffie bij Hpt Mama's naar Richmond.De volgende dag even door zowel Riochmond als Nelson gereden, aardige plaatsjes en vervolgens naar Havelock en over de scenic queen charlottedrive naar Picton. Aldaar waren we net op tijd voor de 1330 uur afvaart met de boot naar Motuara vogeleiland , ja in de marlboroughsounds. Helaas waren er wel erg veel kleine kinderen aan boord + Ma Flodder.Onderweg zagen we 2 Hector dolphins maar helaas zo weer weg. Op het eiland bracht de gids Larissa ons naar boven. Fantail, Robbin,Tui, Bellbird . In de top zat een blauw pinguin in een speciaal kastje moulding ( nieuw verenpak in 2 weken).De terugtocht verliep zonder problemen noch bijzonderheden. Dikke kus Lineke en Philip

• 25 Maart 2013 - 08:18

Carly:

Lieve lineke en philip,
    We lezen jullie verhalen met zeer veel plezier,
    Maar hopen na jullie terugkomst toch wel op een
    dia avondje. Wat een prachtige verhalen
    Echt genieten.!!!!
    Intussen hadden we hier net de koudste 24 maart ever
    En werd er zelfs geschaatst op natuurijs in friesland!
    We hebben nu even een zon dus gauw er op uit
    met de meute, het blijft vriezen deze week , dus
    Zonnige berichten doen ons uiteraard zeer!
    Enjoy en veel liefs van ons allen,
    Carly & co

• 25 Maart 2013 - 08:22