Tasmanwandeling - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Tasmanwandeling - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Tasmanwandeling

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Maandag 18 maart
Wij hadden bedacht om de aquataxi te nemen in kaiteriteri , maar toen wij daar aankwamen om half negen was er geen taxi. Heeft u een prebooking gedaan. Nou nee dus wij dachten gewoon in te kunnen stappen. Gelukkig ging er nog wel een om negen uur vanaf marahau, een dorp verder, maar ook 20.000 bochten, want dat ging om een berg heen. Maar ja we konden inspringen , boot op de trailer achter de tractor, hadden nog niet betaald. Boot 18 man zat vol. D tractor reed het strand op en naar het water het was eb dus ver weg ,draaide om en reed daarna de trailer met ons erin de zee op. Buitenboordmotor aan en daar gingen we. Eerst naar split-Apple rock , vervolgens meerdere baaien en nog wat seals op tongaisland totdat wij werden afgezet op Otanahuti beach , een totaal verlaten strand. Zestien man liepen naar het zuiden om daar te gaan lopen , maar wij gingen naar het noorden, strand af , waden door een creekriver, trokken onze sokken en schoenen weer aan en klommen omhoog. Heel erg leuke wandeling door een regenwoud omhoog omlaag veel bochten. Je komt dan toch nog heel wat mensen tegemoet of die jou inhalen, kortom je bent niet alleen. Helaas maakten we de geplande wandeling over het Abel tasman coastel track iets sneller dan begroot namelijk 45 min ipv 60 min. Philip stelde een kleine omweg voor langs de DOC hut en dat ging ook aardig maar de vloed kwam ook al ras opzetten en waren de kritieke oversteek nog niet gepasseerd. Gelukkig troffen we eerst een werkman van de DOC die ons een paadje wees om het tij te vermijden en daarna een lokale bewoner, die ons de snelste weg wees naar de awaroa lodge , alwaar de wijn koud stond en alwaar ook nog een heerlijke caesarsalade bereid kon worden. Rust in de zon met een boek en om 3 uur was aldaar op het strand onze watertaxi . Hij lag al te wachten , want Lineke 's horloge stond 5 min achter. No worries mate . Relaxed. We brachten eerst nog een persoon verder op de route weg , pikten op de terugweg weer kano'ers op en ook nog 4 kano's achterop gebonden en hups naar huis , niet vergetend nog wat seals te groeten op Adèle 's island. Komen we aangesjeesd boot op de trailer en achter de tractor uit het water. Even afrekenen, ja niet vergeten hoor en naar de camping. Toen ging het pas regenen , ja echt regenen, avond en nacht door. Oh wat een water, maar ja voor het eerst in zoveel weken. Dikke kus Philip en Lineke

• 21 Maart 2013 - 22:27

Ingrid & Jan:

Dank voor de prachtige foto's,vooral die van Philip!
    Goede vaart naar het NE , geniet weer van het samenzijn met Nienke en Hans.
    Wij gaan dinsdag gezellig met Lex en Alwien een dagje op stap in Amsterdam ( cultureel doen ), reuze leuk.
    Helmi geniet enorm van haar cruise met Betty, alleen het weer is erg beroerd, hier ook trouwens!
    groetjes / liefs Ingrid.
    ps. Nog geen nieuws over Karel.

• 23 Maart 2013 - 11:08

Alwienverscheure@hotmail.com:

Dag verre familie,wees maar blij met t weer daar,hier is koning winter weer ingevallen,snijdende koude oostenwind gevoelstemp.min 15 graden.
    Eindhoven heeft 5 centimeter sneeuw en er wordt ook hier sneeuw verwacht.
    Wat een mooie avonturen beleven jullie.
    5 april komen jullie kinderen en de onze in Oegstgeest eten ter ere van Betty die dan ook bij ons is en als iedereen komt zijn we met 12 personen,dus volle gezellige bak.
    Zoals je begrijpt een Hollandse pot ter ere van Betty.
    Groet van ons allen hier liefs Lex Alwien

• 26 Maart 2013 - 19:22

Jose En Jan :

Lieve Lineke en Philip,
    Wat een mooie verslagen krijgen we van jullie.
    De natuur moet prachtig zijn.
    Wij zitten hier maar in de kou, maar ja dat is dan maar zo!!!
    Wij gaan op 9 april naar Londen :de baby komt 11april.
    Het gaat goed dus!!
    Liefs van ons Jan en Jose