Kiwiland bereikt - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Kiwiland bereikt - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Kiwiland bereikt

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Horo

Lieve mensen, sorry voor het abrupte einde van het vorige verslag, maar bij ons hotel kon je alleen met muntjes minuten kopen en die waren op een gegeven moment op! Dus vandaar.
Om nog even terug te komen op Macau, Een klatergoud eiland met 35 casino's ! Wij bekeken er een ,compleet Venetië nagebouwd met Rialtobrug, gondels in het water, Dogenpaleis en fresco's op deplafonds. Oh ja en mega goktafels , Black jack roulette en onze-arm bandits . Vervolgens had Frank een rondrit geregeld over een aanliggend eiland met vele oude Portugese stadjes, we ( frank op verzoek van Linder ) kocht egg tart een soort crème brulee. Heerlijk!! Daarna door naar een prachtige oud poussadahotel in en op de oude stadsmuur gebouwd. Lekkere koffie . Vlakbij was toen het oude centrum van Macau tevens einde rondrit. Heel mooie oude huizen prachtige kerken en op de top een restfront van St. Pauls cathedral , achtergebleven na een florissante brand. De rest was weg. Inmiddels was het tijd om terug te keren , we gingen met de taxi naar de ferryterminal en wederom met draagvleugelboot retour naar h.k.island.linder zocht en vond een echt Chinees restaurant, en dat zat ongelooflijk vol met Chinese families. Ook in verband met oudejaarsavond. Het menu bestond uit vis,porc, bouillon, fried rice . Horen en zien verging je tijdens het Chinese gekrakeel. Wij daarna terug naar Kowloon , ons hotelbedje opgezocht. Geen knallen geen vuurwerk, stilte.Nieuwjaarsdag koffers pakken, uitgecheckt . Wandeling door Kowloonpark dat vol zat met jonge vrouwen die daar zaten te eten zelfgemaakt of gekocht. Nieuwjaarsgebruik of zondagsevenement? Leuk park in een ontzettend drukke stad. Vervolgens koffie in palacehotel . Het weer was beter temperatuur aangenaam , beetje zon, geen terrasjes gezien. Slenteren terug naar het hotel , koffers gepakt en met de taxi naar Kowloonstation,aldaar kon je je jezelf en de koffers inchecken voor de airport. Het station maakt deel uit van een suoermall met vreselijk chique winkels ,glanzende marmeren vloeren,wat een verschil met onze stations. Ook het Ritzhotel maakt deel uit van deze toren. Ijsvloer beneden vol met mensen, lekkere l inch met salades. Toen op weg met de skytrain (supervervoer) 15 min naar de airport. Beetje lezen lekkere stoelen. Precies op tijd 1920 uur vertrok air newzealand naar Auckland . Avondeten met wijn en daarna geslapen althans Philip en Lineke een beetje tot 0900 uur. Ontbijt en daarna landen om 1130 uur. We staken al lopend in een heerlijke zon met lekkere temperatuur lopend over naar domestic terminal voor de aansluiting naar wellington. Wachten , uurtje vliegen en Lineke aan het raam hele mooie foto's makend. Op de airport stond Brian te wachten en hij bracht ons naar de autoverhuur. Een Nissan al wat ouder links rijden en op weg naar Hans en nienke. Gelukkig had Hans een adequate routebeschrijving gegeven. Heel stoer draaide Philip het erf op en al toeterend reed hij vervolgens een flinke deuk inde auto tegen de net aangeschafte auto van Judith (senoircoschappen bij Hans ) . Enfin wijntje erbij en even relaxen in de tuin en een heerlijke hug met Hans en Nienke. . Hans deed de barbecue en we aten hamburgers en worstjes van de eigen koe. Heerlijk je kon proeven dat het uit de eigen wei kwam. De restanten vierden wij aan de guineapigs en daarna vierden we de bijeenkomst nog even met een heerlijk kampvuur. Om half 11 vielen we om van vermoeidheid en na een lekkere douche naar bed zonder de koffers uit te pakken. En toen was het vandaag dinsdag 12. Uitgeslapen tot 0900 uur, geheel verkwikt zelfs Lineke heeft prima geslapen in de heerlijke bedden. Koffers uitgeruimd, ontbijt met eieren van de eigen kippen , heerlijk vers op het deck met uitzicht op de zee mooie golven. Alles opgeruimd , huis aan kant, alles bijgewerkt en nu op verkenning ( na een buitje) . Tot de volgende keer. Dikke kussen van Lineke en Philip

• 12 Februari 2013 - 14:30

Jan En Jose Metsaars:

Hallo wereldreizigers,
    Wat fijn voor jullie dat de eindbestemming bereikt is .
    En nu maar relaxen !!!!!
    Je bent niet voor niks pensionado!!!!
    Geniet van jullie reis, want mocht Jan ook nog eens pensionado worden willen we ook naar N.Z.
    Liefs
    Jan en Jose

• 13 Februari 2013 - 13:10

Tamara & Marc:

Dat klinkt goed die eerste avond op kiwiland, lekker hoor! Geniet vh samenzijn met jullie vrienden. Liefs

• 13 Februari 2013 - 16:56

Ingrid:

Lieve kiwi's
    Uit de boeiende verslaggeving tot nu toe,valt mij op dat jullie ook zeer genieten van de plaatselijke culinaire hoogstandjes!! Onthouden allemaal Lineke!
    Fijn dat jullie bij Hans en Nienke zijn aangekomen: dat zal een blij weerzien geweest zijn.
    Behalve dat de Paus is afgetreden is er verder geen "interessant" nieuws. Heerlijk lijkt mij dat om wéken afgesneden te zijn van al het geneuzel in Nederland....geniet er dus maar 1000% van!
    Liefs, Jan & Ingrid.

• 14 Februari 2013 - 14:12

Lex Muskens En Alwien Verscheure:

Hallo Biem en Philip,
    Met hulp van Ingrid (waarvoor dank) hebben wij deze site nu ook gevonden. Jullie hebben genoten van Hongkong. Fijn. Fantastisch. Wel drukke dagen, maar ja, mijn zuster hè! Bij Hans en Nienke kun je vast goed relaxen. Vooral doen. Lekker zomer/najaar vieren. Hier ijselt het nu in Oegstgeest. Ik collecteer geheel verkleumd voor Amnesty: wel zielig, maar dan geven ze meer. Alwien en ik maken plannen voor de zomer: samen willen we via Hanzesteden naar Berlijn fietsen. De route voert langst de Noordzeekust, onder Denemarken door, dan langs de Oostzee en het eiland Rugen. Dan landinwaards naar Berlijn(+/- 1800 km). Alwien gaat met de trein naar huis (haar plichten roepen na 6 weken vakante!) en ik fiets terug door de Harz ri Arnhem en verder door naar huis (3 weken extra). Philip: je ziet pensioen is een zegen! Liefs voor jullie van hier, Lex & Alwien