still Hong Kong - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu still Hong Kong - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

still Hong Kong

Door: Lineke

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

09 Februari 2013 | Nederland, Rijswijk

vrijdag 8 februari

Somber weer, zeer laag hangende bewolking, dus weer geen Peak.
Eerst naar het historisch museum gegaan. Hoe Hong Kong is ontstaan, heel interessant. We hoopten stiekem dat het weer een beetje zou opknappen, maar helaas ook om 12 uur was nog guur en zwaar bewolkt, een lichtpuntje geen echte regen.
Dus besloten toch maar HK Island te gaan verkennen met een bustour.
De greenline genomen, maar de stops als de Peak of de Sampan boattour waren eigenlijk niet mogelijk vanwege het weer . Dus we slechts uitgestapt bij de Stanley Market. Op zich heel leuk, maar alles is beter met een zonnetje. n Warm soepje genuttigd en terug naar het hotel , even relaxen.
s'Avonds heerlijk gegeten bij de Marine Politie gebouw. Super, echt chinees.

Zaterdag 9

Het weer was ietsje beter, maar met 5 lagen kleding was het net te doen. Wat een misvatting dat we naar warm weer zouden gaan.
Maar wat een leuke dag hebben we gehad met Frank en Linder. We zijn naar Macau gegaan. 1 uur varen vanaf Hong Kong Island. Een rondrit me een prive taxi met uitleg van Frank en Linder. Vele malen uitgestapt en veel foto s gemaakt. De lunch was weer heerlijk. Dim Sum dit keer zoals wij nog nooit gegeten hebben.
Terug in HK Island hebben we als afscheid van Frank en Linder nog in een mega chinese tent gegeten vol met kakelende chinese families.
Geld is op
Dus weer

• 09 Februari 2013 - 18:32

Carly:

Hallo reislustige lieden,
    Klinkt allemaal heel goed, graag dat recept van die
    Dimsum meenemen zooo lekker , als ik het lees
    Loopt het water me in de mond bwvs. Geniet hoor, hier
    Hagel sneeuw en regen maar geen peak en dimsum .
    Veel plezier!! X

• 09 Februari 2013 - 21:41

Tamara:

Hopelijk breekt het zonnetje nog even door voordat jullie gaan. Ik ben gisteren ook paar nep-Chinezen tegen gekomen in Oeteldonk, hopelijk gedragen de Chinezen daar zich beter dan die neppers hier ;) Veel plezier!

• 10 Februari 2013 - 21:09

Marjolijn:

Wat heerlijk dat Frank en Linder jullie mee hebben genomen. Nog iets van het Chinees nieuwjaar meegemaakt?
    Fijne reis verder!