Nu echt laatst - Reisverslag uit Sjanghai, China van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Nu echt laatst - Reisverslag uit Sjanghai, China van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Nu echt laatst

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

18 April 2013 | China, Sjanghai

Zondag 14 in A is het compleet rustig op zondag allemaal naar de kerk zeker. Wij besluiten het verblijf in NZ met een bezoek aan het maritiem museum, een bustocht maat Parnell, een wijk met veel leuke kleine winkeltjes, art en craftmarktje, restaurantjes , erg leuk. Vlakbij is ook het aucklandmuseum indrukwekkend . Lunch expres laat omdat we om 2300 uur vliegen naar Shanghai.
Die reis verliep gladjes wonder problemen en we kwamen na 12 uur vliegen aldaar om half acht aan .het was inmiddels maandag Taxi naar het hotel en gelukkig konden we op de kamer terecht voor een douche opknapbeurt. Heerlijk het was inmiddels 30 gr en we liepen over de nanking road naar de bund. Wat een mensen en wat een winkels ongelooflijk. Flinke wandeling . Lunch aan de overkant in pudong en met de pont terug. Restaurant uitgezocht in de buurt. In een mall op de zesde verdieping. Zat helemaal vol met Chinezen. D avond bleef heerlijk warm , nanking road bleef heerlijk druk met heel veel groepen die muziek maakten zowel op een sax als met zelf meegebrachte karaoke. Het lawaai was ook op de14e duidelijk te horen . Het hotel zat precies goed vlak bij de nanj.road en vlakbij de bund. Het ontbijt zat er niet bij en we hadden een erg leuk chique ontbijtrestaurantje gevonden in het fairmontpeacehotel erg sjiek maar daar hadden ze gewoon cappuccino met een croissantje. Heerlijk. Dinsdag 16 deden we de bustocht vooral naar yungjan garden een oud tempelcomplex met tuin, nu vooral een tourist trap met jade en nog veel meer curiosa die je niet nodig hebt. Verder kwamen we de buurt xantiandi tegen in de oud Franse buurt stikvol met restaurantjes ,barretjes enz. Ook nog erg chique winkels vlakbij met Louis Vutton , hermes, Armani enz. Dat was dus naast de lunch ook een leuke p lek voor het diner. Aanrader voor iedereen zeker leuk met mooi weer om lekker buiten te zitten en te genieten van de drukte. Je vergeet dan dat S een uitermate smerige stad is ondanks het constante vegen in de hoofdwinkelstraat . Een constante smog zodat je niet ver kunt kijken, een constante stank rioollucht ? Oh wee als je 3 stappen buiten de hoofdstraat doet. De mensen leven daar nog zoals bij ons in de middeleeuwen. Indrukwekkend zijn intussen de skyscrapers wel natuurlijk. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen dat er 40 milj mensen op zo'n kluitje wonen. Woensdag z17 vloog ook weer voorbij met een bezoek aan Shanghai museum, evenals in NZ gratis toegankelijk ,. Prachtig gebouw en veel mooie verzamelingen aanwezig. Avondwandeling op de Bund erg mooi met erg mooie verlichting
Donderdag 17 vroeg opgestaan koffers gepakt en met de taxi naar de airport. Gemakkelijk dit keer ingecheckt ook de koffers waren niet te zwaar en nu aan de koffie vlak voor de vlucht terug naar A'dam. Gek eigenlijk dat we om 12 uur vertrekken, 12 uur vliegen en toch om half zes aankomen. We zijn dan ineens zes uur kwijt. Nou ja dit was het laatste verslag . Tot binnenkort allemaal. Heel erg dikke kus voor jullie allemaal . Lineke en Philip.

• 18 April 2013 - 08:36

Margot:

Zal de berichtjes missen.
    Welkom weer thuis!

• 18 April 2013 - 10:41

Greetje:

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Heb genoten van alle verslagen.
    welkom back in Holland!

• 18 April 2013 - 12:15

Marleen:

Lieve Philip en Lieneke,

wat een heerlijke reisverhalen en wat gaat de tijd snel!
    Welkom terug in ons kikkerlandje en tot gauw
    liefs, Marleen

• 18 April 2013 - 13:24

Tamar:

Hey luitjes,

Goede vlucht gehad?
    Na de eerste ideeen over de reis duurde het nog lang voordat jullie gingen, toen jullie vertrokken leek het heel lang te duren voordat jullie terug zouden komen en nu komen jullie terug en lijkt de tijd voorbij gevolgen! Sjonge jonge wat snel. We hebben genoten van alle verhalen en zijn natuurlijk benieuwd naar de live verslagen!! Liefs

• 14 November 2018 - 17:34

Carla Oude Elferink:

en zo vind ik dan, onverwachts, een reisverslag van een oud klasgenootje, over
    het land waar ik enige jaren gewoond heb.
    Leuk om zo iets van jou te lezen, Lineke.

Groetjes van een oudklasgenoot van een behoorlijk poosje terug...
    (1960-1965)