De laatste fase - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu De laatste fase - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

De laatste fase

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

13 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels bijna 1 week later en inmiddels zitten we nu op vliegveld Shanghai voor de terugvlucht naar Adam. Weer heel veel gebeurd. Vrijdag 12 hebben we eerst de buurt en vooral de haven verkend , wat een leuke stad is dat eigenlijk de enige echte stad in NZ , heel veel aandacht voor de prestaties van sir Peter Blake met de 12 meter zeiljachten met een levend voorbeeld van die boot op de kade. Na veel zoeken en keuren vonden we een leuk restaurant aan de haven, Kermadec, even een uurtje wachten op een vrije tafel ja ja wat een drukte ineens en zeker op vrijdagavond. Gezellig hoor en heerlijk eten. Prima geslapen en op zaterdag 13 besloten we te gaan fietsen. Nou een paar mountainbikes waren gauw geregeld bij de boekhield en met de groene helmen op stoven wij weg. Het verkeer houdt geen rekening met fietsers dus reden wij op de stoep , alwaar eigenlijk ook het fietspad met een fietsje op de tegel staat aangegeven. Deze weg die wij kozen naar Mission Bay. Nauwelijks heuvels want steeds langs het water. We kwamen langs vele baaien, mooie huizen, een yachtclub enz. Na Mission Bay reden we nog wat verder en kwamen in Kakara Bay een idyllisch klein baaitje alleen toegankelijk na een lange steile afdaling te voet en aldaar bleken alleen zes strandhuisjes te staan dus min of meer privé. We konden wel gewoon op de grasrand boven het zand gaan liggen en zwemmen was ook geen probleem. E kwam nog een echtpaar aangepeddeld in hun kano , die een kleine pauze aldaar maakten. Heerlijk allemaal en toen weer dezelfde weg terug ,fietsen ingeleverd en vervolgens naar de skytower. We zoefden omhoog naar de bovenste verdieping en hadden aldaar een prachtig uitzicht 360 gr over A. Ikzelf kreeg de kriebels in de benen en hield me maar aan de binnenkant, Lineke was nergens bang voor en boog naar voren tegen het glas aan om de bungy jumpers te volgen . Toen dit avontuur over was even terug naar het hotel , douchen en diner aan de haven. Dikke kus Philip en Lineke