Bay of Islands - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

10 April 2013 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Woensdag 10 april 2012
Na de luierendag op zondag met een lookoutwandeling en wolken en wind op het strand daarna, borrel in de zon aan de haven aten we thuis van de bbq en liepen nog even naar het dorp voor een Italiaans ijsje. Maaaaar maandag de grote dag 0700 uur op lopen naar de pont naar Russell aan de overkant van de baai, vijf mensen op de pont, ladycaptain, maar het ging prima . In Russell eerst verkennen , leuk dorp , mooie huizen aan de waterkant en en een erg leuk hotel duke of marlborough. Tegen tienen liepen we op de jetty Rick de eigenaar van de Phantom tegemoet en hij loodste ons naar de boot. Zijn echtgenote Robin was al aan boord en we daalden af naar de kajuit voor de kennismaking. Wat bleek wij waren die dag de enige gasten, dus er was voor ons een privé cruise . Om 10 uur staken we van wal op de motor want er was niet veel wind. Al heel snel mocht Philip aan het roer. Geweldig. Helaas aanvankelijk niet veel wind, maar daarentegen zagen we eerst veel blue pinguins aan het vissen, daarna gannets en vervolgens kwamen we zelfs een school dolfijnen tegen. Schitterend. Inmiddels een beetje wind dus de zeilen omhoog em op weg naar een baai voor anker. Lunch werd geprepareerd dus wij aan land gebracht en naar boven de lookout gelopen. Wij zagen regenbuien aankomen. Naast het prachtige uitzicht dus maar weer naar beneden en precies op tijd terug naar de boot in de dingey. Heerlijke lunch maar wel binnen , want er was een bui. De eerste regen voor ons in NZ. Goed, daarna weer mooi weer, zeilen omhoog en terug in de Bay weer naar huis. Om 4 uur waren we weer in Russell ten afscheid van een heerlijke dag met veel gesprekje met Rick en Robin. We liepen weer even daar rond en na beraad (veel dicht op maandag) besloten we te gaan eten in de Duke of M. Eerst borrel met Calabria en daarna hopuka vis. Heerlijk. Prachtige zonsondergang op vele foto,s vastgelegd. Na de koffie huiswaarts met de pont. We vergaten zelfs het ijs en liepen zomaar door naar ons motel. Heerlijk slapen in het queenbed. De volgende dag dinsdag wederom een rustdag , eerst wilden we ver weg naar een ander strand, maar onderweg leek dat zo lang te duren tgv de bochtige weg dat we weer terugkeerden en ons uitstrekten op het eigen strand in Paihia . Lekker warm als de zon er was, maar die was er niet altijd en soms was er een straffe wind. Om drie uur was jet genoeg, boodschappen in de countdown en een heerlijke borrel aan de haven in de het café met speciaal sundownerterras. Toen de zon verdween , vertrokken wij ook en aten lekker zalm van de grillplaat.
Woensdag 10. Wekker gezet , ontbijt met een eitje ( gewend bij H @N) inpakken, afwassen een op weg naar het volgende doel . Na vertrek uit Paihia kwamen we langs de hurarafalls dus die hebben we ook maar even bezocht, niet indrukwekkend,en daarna door naar de westkust voor waipouaforest. Daar waren zoveel machtige kauribomen erg mooi de oudste 2000 jaar oud. Heel mooi bos , trouwens ook heel erg mooi hoge zandduinen. Enfin na lunch ( sla picknick in het gras) bij de conservation area reden we via durgaville naar whangarei ja weer terug bij de oostkust. Fijne b and b aldaar en we aten in de stad gurnard vis in de tempura gefrituurd. Aparte vis ,soort paling maar dan veel dikker. Ondertussen op grootbeeldtv eerst rugby , toen cricket. Gelukkig zijn jullie nu wet helemaal bij. Rustig avondje in de b en b. Dikke kussen Celine en Philip .

• 10 April 2013 - 17:17

Ingrid & Jan:

lieve Lien en "Philipje",
    Wat moet dat worden in het Haagje na zo'n lange, mooie reis,met alsmaar smikkelen en smullen in zo'n geweldige omgeving! Dat wordt even wennen denk ik.Gelukkig opent Simonis een nieuw visrestaurant in de tweede Binnenhaven! Het begint nu op te schieten met de terugreis,ik kijk uit naar de foto's en de verhalen , hoewel Philip fantastisch zijn best heeft gedaan: hulde !
    Hier alles ok, wij zijn gestart met ons keuken en halletje project. Nadere info volgt bij thuiskomst.
    Vrijdag crematie Karel.
    Op naar de laatste loodjes, liefs,
    Ingrid en Jan.