Bay of Islands - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Te Horo, Nieuw Zeeland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

07 April 2013 | Nieuw Zeeland, Te Horo

Zondag 7 april 2013.
Een groenblauwe baai in een blauwe zee de zon stralend het zeewater warm ja dat is de Bay of Islands 4 uur rijden boven Auckland. We vlogen zaterdag eerst van wellington naar Auckland , een smooth flight zonder problemen, zelfs niet met inchecken en na 1 uur vliegen pakten wij onze Nissan tilda van ace rentals op de airport. Warm, maar cloudy. In Auckland liep de zesbaans highway na enkele kilometers dood op een paar interne eenbaanswegen. Naar links of naar rechts . Goed, eerst verkeerd ,maar daarna pakten wij de draad op en bochtje links , bochtje rechts en we vonden de aansluiting met de highway 1. Hele mooie weg naar het noorden zee rechts zee links en veel meer maori dan wij in het zuiden gezien hadden. Na 4 uur eindelijk Paihia, ,e de beschrijving die jullie gezien hebben. Om vijf uur werd het fris, boodschappen gedaan bij de 4 square in het dorp e
N ondertussen onderzoek gedaan waar te eten. Dat werd snapper bij waterfront rest heerlijk en niet duur. Zondag was de tijd een uur teruggegaan en verder was het de dag om de sirene te testen en dat lukte goed. Eerst naar de i-site en dan een wandeling in opauhuabos, zoals gebruikelijk eerst alleen maar omhoog voor een half uur ,dan een lookout en daarna idem terug in de helft van de tijd. Geen kaurui bomen gezien. Wel Eem leuke wandeling. Lunch in ons avergyll motel , brood met kaas zonder wijnen daarna naar de beach. De zon zat achter de wolken dus wel lekker warm , maar nietecht heet. Goed na een paar uur liggen. Even lopen naar de treaty grounds ( een
Verdrag tussen Engelsen en maori) , dan liopen on the beach en eindelijk een bier op het terras in de zon in de haven. Onmiddellijk weer Canadezen naast ons voor een leuk gesprek. We are from Victoria realy ? Vervolgens zelf gekochte hamburgers op,de bbq in het motel met een zelfgemaakte salade. Heerlijk!!! Nu chatten met Holland. Morgen zeilen in de Bay . Heerlijk , als het weer mee werkt. Werken jullie nog? ? Veel succes, Lineke en Philip