Hong Kong wow - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu Hong Kong wow - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Celine en Philip Strijers - WaarBenJij.nu

Hong Kong wow

Door: Lineke

Blijf op de hoogte en volg Celine en Philip

07 Februari 2013 | Nederland, Rijswijk

Hallo everybody,

Vanuit Hong Kong down town ons eerste verslag.
Om te beginnen gisteren , 5 febr., onze reisdag. De vlucht was uitstekend! We hadden een upgrade gekregen en zaten comfort. Class , maar wel op een zeer comfortabele plek, nl achter de business Class in een kleine aparte ruimte. Werkelijk heerlijk. Geen gedoe om je heen, geen rumoer of huilende kids. Nee met ongeveer 20 mensen en that was it.
Prachtig op tijd aangekomen bleek ook Hong Kong airport een oase van rust! We hadden ons daar wel iets anders van voorgesteld! Keurig met een Hotel Coach naar het hotel gebracht. YMCA Hong Kong.
We hadden ok geslapen maar toch ben je moe, dus bedachten wij na een refresh op de kamer de buurt te gaan verkennen en wat kleins te gaan eten en dan op tijd naar bed. Maar nog geen 5 minuten op de kamer , de telefoon! Het was Frank, de broer van Roel,hij had ons verzoek een keer te ontmoeten werkelijk als een ware gastheer opgevat en nodigde ons uit mee te gaan eten in THE Hong Kong Club, een van de beste restaurants van HK! Dus direct ons eerste idee opzijgezet en douchen, pakkie deftig,voor zover we dat überhaupt bij ons hebben, en weer op weg. We lieten het met veel plezier over ons komen!
Frank kwam ons halen. We liepen met hem, dus met uitleg over de omgeving, naar de Star Ferry, we moesten nl oversteken naar HK Island. Wat een gave tocht je weet werkelijk niet wat je ziet. Degenen onder ons die hier geweest zijn weten precies wat ik bedoel. De foto afvlogen nog wanneer we een beetje meer tijd hebben.
De HK Club was prachtig, zo mooi dat Philip niet net genoeg gekleed was! Maar met enige aanpassingen, mocht ook hij naar binnen. Dat de stropdas helemaal niet kleurde deed er niet toe, hij moest er een om! Ach ja wij simpele zielen zijn op weg naar NZ om daar in de natuur rond te struinen,daar hadden wij het jasje dasje niet voor meegenomen! Weer een ervaring rijker, je had het ons nog gezegd Roel, maar bij t pakken daar nooit meer aan gedacht.
In de Club hebben wij dus direct op sterrenniveau gegeten! Frank en zijn vrouw Linder hebben ons werkelijk enorm hartelijk ontvangen! Zaterdag ontmoeten wij hen weer. Maar even een stropdas kopen!
Nadat Frank en Linder ons op de trein hadden gezet was het nog even lastig om het hotel terug te vinden. Wij hadden nl niet door dat we al aan de overkant van het water waren! Maar na wat omzwervingen bereikten we het hotel rond 12 uur. Dus aan een bed waren wij wel toe!

Donderdag 7 februari

Heerlijk geslapen tot half 10. Ontbijt en op weg . We zijn begonnen met de hop on bus in de wijk Kowloon en omstreken , de buurt dus waar wij verblijven. Het weer, je gelooft t niet, is behoorlijk somber, mistig en met veel wind! T Mag de pet niet drukken. De bustocht was prachtig. Door al die straten vol met uithangborden en krioelende mensen , je kijkt je ogen uit. Wat een stad is dit, dezelfde tocht vanavond zal nog indrukwekkender zijn vanwege alle neon verlichting! Ik weet niet of we er tijd voor hebben.
We waren ook nog even in het Penninsula Hotel, HET hotel van HK. Hier moet je high teaën . T hotel was prachtig, maar bij t zien van al die zoetigheid besloten we toch maar een Chinese lunch te doen. Ik moet zeggen t was heerlijk!
Als Philip niet te lang tukt, dan gaan we zometeen een harbour tour maken. We dompelen ons weer onder in HK City.
XXX Voor eenieder van celinenphilip

Persoonlijke berichten:

Nienke van harte gefeliciteerd! Jammer dat we net niet op tijd zijn om dat met jullie te vieren! We kijken beslist uit naar maandag !

Erik en Rogier, jullie ook nogmaals van harte gefeliciteerd, nu pas echt 40! Wat hadden we een leuk feest!

Yole jij alvast gefeliciteerd want ik weet niet of ik morgen weer schrijf. Een gezellige dag samen met GF.

• 07 Februari 2013 - 13:26

Tamara:

Die eerste dagen klinken al goed, lekker hoor! Ben erg benieuwd naar de foto's. Lijkt me zo'n bizar verschil van NED naar HK naar NZ. Enjoy. X

• 07 Februari 2013 - 15:16

Els:

Zo, de kop is eraf!! Dat is een idee om 'op te waarderen'! Had Derek ons ook al voorgesteld om te doen.... Humphry was in Hongkong 2 jaar geleden. Toen heeft Fred, broer, als gids gefungeerd voor moeder en broer. Hij zal wel weten waar je het over hebt. Leuk hoor allemaal. Veel "geniet gevoel " voor jullie!!
    Liefs, Els
    p.s. hier sneeuwt het op dit moment!!!

• 07 Februari 2013 - 16:32

Ingrid:

Hoi! dat klinkt al weer heerlijk hectisch,leuk en interessant! ik had mij niet gerealiseerd dat de broer van Roel in Hong Kong woont, maar hartstikke leuk om meteen door een "kenner "mee op stap genomen te worden. Een goed begin is het halve werk!Kijk uit naar de eerste foto's.
    liefs Ingrid en Jan.

• 07 Februari 2013 - 18:43

Bert En Esther:

Lieve Lineke en Philip,
    wat goed te lezen dat jullie de eerste bestemming veilig en wel hebben bereikt en meteen al zo aan het genieten zijn. Ga zo door zou ik zeggen! ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    veel liefs
    ABEL

• 07 Februari 2013 - 21:47

BETTY:

Realiseerde me niet dat jullie al vertrokken waren. Weet precies waar jullie zijn, wat jullie zien en ervaren! Was hier ook! Al was dit dan een aantal jaren geleden. Als je het in kunt passen bezoek dan Macau.
    Totaal verschillend van Hong Kong! Erg interessant! Doet erg europees aan, is dan ook in basis portugees. Bezoek de kathedraal, al is dit meer een ruine, maar ligt prachtig.
    Ik vertrek op 15 Maart!
    Betty XXX